Wednesday, 23 March 2011

IntRodUcinG oF "harneez"

Harneez....

Mesti anda semua tertanya-tanya kenapa aku terfikir untuk meletakkan nama samaran aku sebagai 'harneez'...
Di  sini terdapapt beberapa pendapat mengenai kemunculan nama samaran ini...

Pendapat pertama : untuk mengelakkan orang lain rasa sangsi dengan nama aku iaitu nama sebenar aku ialah Muhammad Hanis bin Hassan. Apabila orang pertama kali bertanya nama saya mesti mereka akan cakap lebih kurang begini "eii.. macam nama perempuan je".. Justeru, aku mengambil inisiatif untuk menggunakan nama samaran ini yang kelihatan seperti nama samaran untuk 'lelaki'...


Pendapat kedua : untuk 'mengelentong' jika ada manusia terutama sekali perempuan yang tidak aku kenali cuba untuk berkenalan dengan aku dengan lebih mendalam. Aku pernah terkena dengan seorang perempuan yang mahu berkenalan dengan aku melalui laman sesawang Facebook.. Aku cuba mengelak untuk berkenalan dengan lebih rapat dengan dia kerana melalui perbualan 'chat' dia kelihatan seperti mahu mengenali aku dengan rapat.. Jadi, saya menipu si dia dengan memberitahu maklumat yang salah mengenai profil diri saya dan "Harneez" itu ialah nama gabungan iaitu "Haris Nizam"... Haris dan Nizam tu nama budak junior aku la... Tu yang dapat ilham nak kelentong...


Pendapat ketiga : mudah diingat dan di cari di laman sesawang iaitu bagi Facebook, Mysapce, Friendster, Hi5, dan Tagged... Pada masa sekarang ini saya hanya menumpu kepada Facebook sahaja kerana ia merupakan laman sesawang yang mudah bagi aku untuk berhubung dengan kenalan aku...


gambar semasa Tingkatan 3... =D

tak kenal maka tak cinta...

7 comments:

  1. hehe... kne la ade kmajuan sket...

    ReplyDelete
  2. komen pendapat pertama:wahaha...mmg lawak dan ak pun termasuk golongan yg kater name ang mcm pompuan

    komen pendapat kedua:ak taw ang ensem...tu ramai tertarik dgn ang...hahaha...your my best n handsome fren

    pendapat ketiga:dah abih dah kome ak...no komen

    ReplyDelete
  3. hehe... thanks atas kutukan n pujian... haha...
    =D

    ReplyDelete
  4. same gak.....cam p0mpuan..hahaha

    ReplyDelete
  5. =P
    bilekah ak post comment di atas?!
    ak nk komen lagi la~
    haahhahah ^^P

    ReplyDelete